Észrevételek

Vissza a felosztáshoz...
Észrevétel
Dr. Dávid Mária (EKF Eger - főiskolai tanár) - 2011-08-01 0:01
...válasz a 4. észrevételre:
Kedves Kolléga!
Köszönjük, hogy véleményezte az anyagot. Valóban, a szűkszavú fogalmazás bizonyos helyeken a tanárképzési szisztémában várható változásokból adódik.
A tanári életpályamodell szintjei és sztenderdjei az országos vita 2. pontjában olvashatók részletesebben.
Üdvözlettel:
Dávid Mária
8
Dr. Dávid Mária (EKF Eger - főiskolai tanár) - 2011-07-31 23:55
...válasz a 3. észrevételre:
Kedves Kolléga!
Köszönjük a hozzászólást. A pályaprofilra vonatkozó javaslatát, a beszédhibák pontosabb kifejtését a végleges anyagba beépítettük. A pályaszintekről az országos vita 2. pontjában olvashat részletesebben. A feltett kérdésekre ott megtalálhatók a válaszok.
Üdvözlettel:
Dávid Mária
7
Dr. Dávid Mária (EKF Eger - főiskolai tanár) - 2011-07-31 23:45
...válasz a 1. észrevételre:
Kedves Kolléga!
Köszönöm, hogy ilyen figyelmességgel olvasta át a pályprofilt.
Kijavítottuk a hibát a végleges anyagban.
Üdvözlettel:
Dávid Mária
6
Dr. Dávid Mária (EKF Eger - főiskolai tanár) - 2011-05-03 15:39
...válasz a 2. észrevételre:
Kedves Kolléga!
Köszönjük az észrevételt, figyelembe vesszük a végleges anyag összeállításánál.
Megtisztel, hogy véleményezte a munkánkat.
Üdvözlettel:
Dr. Dávid Mária
5
dr. Szalay Luca (ELTE Kémiai Intézet - adjunktus) - 2011-05-01 10:24
Véleményem szerint a vitaanyag ezen része nagyon általánosan fogalmaz, ezért kevés támpontot ad a továbblépéshez. Természetesen felhozható lenne íróinak mentségére a jelenlegi politikai helyzet, a tanárképzés és a tanári életpályamodell jelenleg is bizonytalan jövője. Mindemellett úgy gondolom, hogy fontos lett volna a vitaanyag kidolgozóinak egy sok szakemberrel egyeztetett, és az itt leírtaknál jóval több konkrétumot tartalmazó jövőképet felvázolni, esetleg több alternatívát is felmutatni.
4
Dr. Bikics Gabriella (Miskolci Egyetem - egyetemi docens) - 2011-04-28 18:58
A tanári pálya ennyire átlátható és pontos leírása a pályára készülők számára lehet fontos, akik esetleg romantikus elképzelésekkel illetve \\\"szeretem a gyerekeket\\\" indíttatásból vágnak neki. Kiválónak tartom az elvárt képességek leírását, hiszen itt szembesülhetnek maguk is a saját alkalmasságuk kérdésével. Tükröt tart a pályára készülők elé.
A \\\"kommunikáció gátoltsága\\\" kifejezés túl általános, részletezni kellene (pl. beszédhiba, hangképző szervek fogyatékossága, sőt: színtelen, monoton hanghordozás, stb.) Az öt tanári szintbe sorolás nagyon jó, de nehéz lesz a pontos besorolás. Milyen kritériumokhoz kötött a továbblépés? (évek száma + az elvégzett továbbképzések szerint?) Milyen tanári feladatok mely kategóriához kötöttek? (pl. pályakezdő ne legyen osztályfőnök stb.) A probléma az, hogy ezeket a gyakorlat (vagyis az iskola ektuális szükségletei) felülírhatják.
3
Dr. Törcsvári Zsolt István (Károly Róbert Főiskola - főiskolai tanár) - 2011-04-17 8:28
Fizikai igénybevétel – megterhelés:
Szeretném kiegészíteni ezt a pontot.
Egyre többször használják az oktatásban szemléltetéskor, a tananyag vázlatának bemutatására - főleg a felsőoktatásban - a projektorokat. Az informatikai eszközök használatát igénylő tantárgyaknál (nem csak a számítástechnika, informatika ilyen) a tanár naponta több órán át nézi a monitort.
Fontosnak tarom megjegyezni, hogy a projektorok, interaktív táblák, monitorok fokozottan igénybe veszik a szemet.
2
Dr. Törcsvári Zsolt István (Károly Róbert Főiskola - főiskolai tanár) - 2011-04-17 8:18
Gratulálok az anyaghoz.
Biztosan lesz több észrevételem, javaslatom, de most láttam egy elírást, és hogy ne maradjon így, de nehogy elfelejtsem, gyorsan jelzem:
Elírás: 2. bekezdés
az eredményes tanuláshoz szükséges tanulási környezet teremt.
Helyett:
környezetet teremt
1